ShortseaShipping
Siste: 
AdBanner

Nye skip i Østersjøen

UECC introduserer nå deres to nye og miljøvennlige RoRo-skip, M/V «Auto Eco» og M/V «Auto Energy», på deres ukentlige seilinger til Baltikum. Og frykt ikke islagt Østersjøen, skipene hamler opp med is med tykkelse en meter!

​Nytt er også at denne linjen nå også inkluderer Malmö på rundturene. Etter dåpen av M/V «Auto Energy» 21. november i fjor og M/V «Auto Eco» 7. februar i år, er nå verdens største – og nøyaktig like - dual fuel LNG PCT klare til å vise transportkrefter mellom Baltikum og enkelte havner i Europa.

- Disse to RoRo-skipene er de to første I verden som er utstyrt med et såkalt dual fuel LNG-fremdriftssystem. Dette gir dem mulighet til å fullføre en 14 dagers rundtur på full LNG-tank uten å fylle drivstoff på nytt. De er også konstruert for å evne å møte den høyeste is-klasse-standarden – den såkalte «Super 1A Finish/Swedish Ice Class». Skipene vil takle én meter tykk is og likevel sikre vareeierne en pålitelig fremførsel. Skipenes fleksibilitet, bevegelige dekk og økt rampekapasitet, er designet for å kunne betjene alt innen High & Heavy-gods eller nesten alt innen RoRo. Disse to nye skipene er fartøy som du kan stole på 365 dager i året, slår Bjørn Svenningsen, leder for Sales and Marketing i UECC, fast.

Fakta om rundturen til Baltikum

Betjenes av M/V «Auto Eco» og M/V «Auto Energy», to E-klasse RoRo_skip med en ukentlig frekvens.  vessels on a weekly frequency

Havnene som anløpes

SOUTHAMPTON → ZEEBRUGGE → BREMERHAVEN → MALMO → HANKO → ST. PETERSBURG → (GDYNIA)* → SOUTHAMPTON 

 * Gdynia anløpes kun hver annen uke. 

Bilde: Auto Energy

Nedenfor vises ruten på  ShortseaSchedules. Klikk på kartet for mer detaljer.

Nyhetsemner:  UECC , RoRo
  
Relaterte nyheter
  

Finn en rute for din last

Shortsea Promotion Centre Norway | shortsea@shortseashipping.no | Tel: +47 9056 2994 | © SPC Norway 2014 | Feedback
Publishing: ChainLab - Design: ChainLab