ShortseaShipping
Siste: 
AdBanner

DFDS til Oslo, Fredrikstad og Immingham

DFDS utvider sitt tilbud på England og på Oslofjorden. De tilbyr nå to ukentlige anløp fra Immingham og betjener Oslo og Fredrikstad.

Fra DFDSs Pressmelding:

​DFDS endrer sine ruter

Vi har opplevd et økt behov for kapasitet på vår container/sideport-ruter fra Storbritannia til Norge. Dette gjelder både containere og bulk. Av den grunn vil både våre containere og sideport-ruter nå anløpe Immingham. Dette vil doble kapasiteten fra Storbritannia til Norge. Samtidig vil skipet også anløpe Fredrikstad i stedet for Moss. Vi har vært fornøyde med terminalen og havna i Moss, men vi trenger nå en bredere geografisk dekning i regionen. Fredrikstad ble det naturlige valget også sett ut fra det miljømessige perspektivet, da anløp i Fredrikstad vil redusere antall kjørte kilometer på vei. 

Ruteplanen har blitt oppdatert for å forbedre vår service etter kundenes ønsker.

• Vi har nå to ukentlige anløp fra Immingham. Det ene går direkte mellom Immingham og Øraterminalen i Fredrikstad, det andre går mellom Immingham og Oslo. 

• Videre kan vi nå tilby en ukentlig seiling til og fra Zeebrügge i Belgia og Immingham til Øraterminalen i Borg havn. 

• Vi vil være I stand til å tilby containertransport fra Hamburg til Immingham. 

DFDS Logistics dør-til-dør

Vi tilbyd dør-til-dør tjeneste på rutene med et utvalg utstyr - som eksempelvis 45-fots pallet wide/high cube dry van, 45-fots pallet wide/high cube reefers og 45-fots flak for spesielt gods. 

DFDS Logistics kai-til-kai 

-Vi tilbyd også kai-til-kai-løsninger på rutene. Fartøyet er tilpasset alle typer utstyr, fra 20-fots til 45- fots enheter inkludert NON ISO tanker.

DFDS Logistics multipurpose

Vi tilbyr I tillegg til containere, en stor bredde i ulike typer gods ombord på våre skip. Eksempelvis papirsneller og andre tømmerprodukter, kryssfinér, bygningsmaterialer, RDF/SRF, big bags, gods på paller, tungløft og annet. ​

    Pressemelding slutt. 

    - Vi er svært positive til å få en rute til Immingham, for vi har mye englandsgods i havna sier havnedirektør i Borg Havn IKS, Tore Lundestad. Han påpeker at behovet for å endre anløp kom i stand som en naturlig konsekvens - avtalen er en sum av at rederiet så seg tjent med å flytte enkelte av sine anløp fra Moss til Borg. For havnen betyr avtalen mye for alle involverte parter. Lundestad vil ikke gå inn på detaljer i verdien av kontrakten, men opplyser at det dreier seg om mange millioner kroner i omsetning for de to partene.. Hvert ukentlige anløp i Borg vil bety at DFDS leverer over 100 containere.​

    - For industrien i Fredrikstad er denne ruteendingen viktig. Vi har industribedrifter som trenger dette,  blant annet flytter AS Batteriretur snart til Øra, påpeker havnedirektøren.

    Mer info?


      
    Relaterte nyheter
      

    Finn en rute for din last

    Shortsea Promotion Centre Norway | shortsea@shortseashipping.no | Tel: +47 9056 2994 | © SPC Norway 2014 | Feedback
    Publishing: ChainLab - Design: ChainLab